Blog > Komentarze do wpisu
Pozycjonowanie w służbie PR
Wspieranie działań PR- wych narzędziami marketingu wyszukiwarkowego to ciągle nowość.. Jak zatem można wykorzystać narzędzia SEM - owe w kampaniach wizerunkowych?

Dobry PR w SERP-ach

Wysokie pozycje w wyszukiwarce, na precyzyjnie dobrane frazy, to już konieczność. Dotychczas jednak wysokie pozycje raczej były identyfikowane ze sprzedażą produktów i usług niż z wizerunkiem. Wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania mają jednak znacznie więcej zalet. 

Po pierwsze, niemal od początku istnienia wyszukiwarki, firmy które zajmowały najwyższe pozycje uznawane były za niekwestionowanych liderów swojej branży. Nie zawsze zgodnie z prawdą. Ale siła pierwszego miejsca była i nadal jest ogromna. Zatem jeśli faktyczny lider branży zajmował odległe pozycje w wyszukiwarce przez internautów za lidera uważany nie był. To już jest pierwszy powód do poważnego traktowania budowania wizerunku w wyszukiwarce. Nie można lekceważyć opinii kilku milionów osób, prawda? W tym przypadku trzeba zadbać o wysokie pozycje nie tylko dla wiodących produktów czy usług ale również o najwyższe pozycje związane z nazwą firmy. Mitem jest, że nazwa firmy jest pozycjonowana na pierwsze miejsca bez udziału pozycjonerów. Wiele nazw firm jest dublowanych i obowiązuje zasada - kto pierwszy ten lepszy. Oczywiście nie dotyczy to nazw zastrzeżonych. One, z oczywistych powodów, nie mogą być dublowane. Jak jeszcze można wykorzystać SERP-y do budowania wizerunku?

Pozycjonując artykuły, notatki prasowe, awatary eksperckie na forach na frazy związane z nazwą firmy. W ten sposób budujemy pozytywny przekaz dla wszystkich tych, którzy szukają informacji o firmie. Materiały prasowe możemy również pozycjonować na frazy bezpośrednio związane z treścią artykułu. Pamiętajmy, że internauci szukają w sieci nie tylko produktów czy usług. Szukają przede wszystkim informacji. Wyjdźmy im zatem naprzeciw. 

Przykład – salon kosmetyczny. Oprócz tradycyjnego pozycjonowania fraz związanych z usługami możemy pozycjonować artykuły eksperckie przygotowane przez dział PR. Jak to robimy? W pierwszej kolejności przeprowadzamy badania i szukamy najczęściej zadawanych pytań przez nasza grupę docelową. Budujemy artykuły, które będą zawierały odpowiedzi na owe pytania. Artykuł umieszczamy, przykładowo, na blogu firmowym. W następnej kolejności pozycjonujemy tę publikację. W tym przypadku frazą pozycjonowaną może być jedno z pytań, na które odpowiedź znaleźć można w naszym artykule. W efekcie, do pierwszej dziesiątki dostaje się i nasz artykuł. Co zyskujemy? Po pierwsze wizerunek eksperta- ekspertowi łatwiej zaufać. A wiemy przecież, ze zaufanie procentuje. Po drugie, docieramy do potencjalnego klienta oferując mu, w pierwszej kolejności, fachową pomoc, a dopiero w drugiej konkretna usługę. Przekaz nie jest nachalny i oczywisty. W tradycyjnym przekazie reklamowym epatujemy jakością naszych usług a nie nasza wiedzą ekspercką. Wielu internautów już z założenia odrzuca reklamę – bo to reklama. Nie nachalny, wysoko pozycjonowany artykuł ekspercki, szybciej trafi do takiego użytkownika niż klasyczna forma.

Autor: Anna Sikorska - kierownik działu SEO/SEM w ADSEO.PL

poniedziałek, 22 lutego 2010, adekinwest
Tagi: pozycjowanie

Polecane wpisy

Komentarze
2018/10/10 19:54:00
PR-owo nasza strona bardzo dużo zyskuje na wysokich pozycjach, zyskuje prestiż. Opłaca się pozycjonowac BRAND-owo czyli na nazwę firmy, dzięki temu cała strona zyskuje w oczach Google. Dobre wrażenie na klientach stwarza także reklama google adwords, opłaca się ją stosować nawet przy niewielkim budżecie.